Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování - nově otevíráme

15.09.2023 09:44

Od 2.10.2023 nově otevíráme skupinu zaměřenou na Feuresteinovu metodu. Skupina je určena pro žáky druhého stupně ZŠ a bude probíhat v první polovině školního roku 2023/2024 každé pondělí od 14:00. Metodou provází zkušená lektorka a speciální pedagožka Mgr. Jana Sláčiková. V případě zájmu kontaktujte poradnu a domluvte se přímo s lektorkou. 

 

Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování je metoda zaměřená na rozvoj schopnosti učit se efektivním způsobem. Má vlastně naučit děti, jak se učit, jak si vytvářet struktury, plánovat práci, volit efektivní způsoby práce, učit se na základě vzájemných vztahů namísto memorování, naučit se předcházet chybám, předvídat je, kontrolovat si vlastní práci.

  • Učíme děti myslet, jako nástroj k tomu, aby dokázaly věci promýšlet . Učíme je  porovnávat, pojmenovávat, vytvářet strukturu, hypotézu, promýšlet strategie, vyhodnocovat účinnost strategií.
  • Zpřehledňovat informace, situace a vztahy.
  • Formulovat hypotézy a vyzkoušet si je
  • Pracuje se s flexibilitou (pokud zvolená strategie opakovaně selhává) je žák veden k tomu, aby přemýšlel o dalších možných strategiích, popř. se učil strategie od ostatních dětí ve skupině.
  • Abychom je učili systematicky myslet, používáme slovník nejčastěji se opakujících pojmů, který stále rozšiřujeme. Veškeré nesrovnalosti v chápání významů pojmů ověřujeme ve slovníku. Posilujeme tak pasivní i aktivní slovní zásobu. Neustále vyhledáváme synonyma.
  • Zabývání se pojmenováváním detailů i obecností. vyvozování vztahů, vytváření struktur vztahů a myšlení.
  • Veškerá práce nad materiály vede k přemostění do běžného života.
  • Kategorizace a kritéria
  • Cíl – vést dítě k soustředěné a pečlivé práci.
  • Stanovení obecných pravidel při práci – každý bod použijeme pouze jednou, pečlivost, rizika při práci